اسکریپت ویژه

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مدل 3d یا سه بعدی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

، کرمانشاه , (اخبار رسمی): مدل های سه بعدی (3d) یک تن فیزیکی را با به کارگیری از گروه ای از نقاط در فضای سه بعدی نشان میدهند که با ارگانهای متعدد هندسی مانند مثلث، خطوط، سطح های منحنی و غیره متصل می گردند. دسته های سه بعدی میتواند به وسیله دست، الگوریتمی (جور سازی رویکرد ای)، یا این که اسکن گردیده ساخت شود.

مدل 3d یا سه بعدی چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

مدل سه بعدی

مدل های تری دی به صورت گسترده در هرجا از گرافیک 3D و CAD به کار گیری میشوند. به کار گیری آن ها پیش از استعمال گسترده از گرافیک 3D در رایانه های فردی قبلی میباشد. بخش اعظمی از بازی های کامپیوتری از تصاویر پیش رندر گردیده از مدل های 3D تحت عنوان پیش اکران به کارگیری می کردند قبلی از اینکه رایانه بتواند آنان‌را در حین حقیقی وواقعی رندر نماید. طراح میتواند نوع را در جهات و بینش های متعدد ببیند، این کار قادر است به طراح یاری دهد تا ببیند که انگیزه در مقایسه با روئت کرد نخستین اش به چه شکل ایجاد شده است. دیدن پباده سازی این طرز میتواند به طراح / کمپانی یاری دهد تا تغییراتی را که فرآورده به آن نیاز داراست را بدست آورد.

امروزه گونه های سه بعدی در قضیه های متنوعی استعمال میشوند.در صنعت طبابت با به کارگیری از نوع های ظریف اعضاوجوارح شاید با تعدادی قطعه عکس دو بعدی از MRI ​​یا این که سی تی کپی این جور تولید شود. صنعت فیلم با به کارگیری از آن‌ها تحت عنوان شخصیت ها و اشیا برای تصاویر متحرک و حقیقی وواقعی نقش مهمی را بازی مینماید. صنعت بازی های ویدئویی از این دسته ها تحت عنوان میزان دارایی های رایانه ای و بازی های ویدئویی به کارگیری می‌نماید. بخش دانش از آن ها تحت عنوان گونه های بسیار ظریف ترکیبات شیمیایی به کارگیری می‌نماید. صنعت معماری از آنان برای نشان دادن ساختمان های پیشنهادی و مناظر در کنار گونه های معماری سنتی و فیزیکی استعمال می‌کند. جامعه مهندسی از آن ها تحت عنوان طرح های دستگاه های تازه، وسایل نقلیه و ساختارها و نیز استعمال های متعدد از آن ها به کارگیری می نماید. در ده سال های اخیر جامعه علم ها زمین آغاز به تولید دسته های زمین شناسی 3D تحت عنوان یک فعالیت استاندارد نموده است. جور های سه بعدی نیز می‌توانند برای دستگاه های فیزیکی تشکیل‌شده با چاپگرهای 3D یا این که دستگاه های CNC باشند.

کاربرد های مدل 3d
دسته سازی 3D در صنعت های متفاوت مانند فیلم ها، برنامه کودکان ها و بازی ها، پباده سازی داخلی و معماری ، طلا جواهرات و… به کار گیری می‌شود. این جور ها همینطور در صنعت طبی برای نشان دادن تعامل آناتومی به کار گیری می‌گردد. تعداد متعددی از قابل انعطاف افزارهای 3D نیز در تولید ورژن های دیجیتالی از نوع های مکانیکی یا این که قطعات پیشین از تولید آن ها استعمال میشوند. CAD / CAM مربوط به اپلیکیشن در چنین مورد هایی به کارگیری میگردد و با به کار گیری از این اپلیکیشن خیر فقط شما می‌توانید قطعات را بسازید، بلکه آنان را گردآوری نمایید و کارایی آنان را ملاحظه کنید.


دسته سازی سه بعدی همینطور در موضوع پباده سازی صنعتی آیتم به کار گیری قرار می‌گیرد، به‌این رخ که تولیدات پیشین از ارائه به مشتریان، گونه سازی گردیده اند. در صنعت های رسانه ها و حادثه ها، دسته سازی 3D در Stage / Set Design گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد.

 

 

دانلود مدل سه بعدی

 

در گرافیک سه بعدی کامپیوتری، مدل سازی سه بعدی فرایند پباده سازی یک اکران ریاضی در هر سه سطح هست.

یک شی (اثبات یا این که متحرک) در سه سپس از روش اپلیکیشن تخصصی پباده سازی میگردد که‌این مال یک گونه سه بعدی نامیده میگردد. هر که با دسته های 3D فعالیت می‌نماید طراح تری دی نامیده می‌گردد.

پوشه گونه تری دی را می شود به تیتر عکس دو بعدی از روش فرایندی به اسم رندر 3D و یا این که در مشابه سازی رایانه، اکران اعطا کرد. همینطور گونه تری دی میتواند با به کار گیری از دستگاه های چاپ 3D ساخت شود.

در سایت آی دولوپر به تازگی بخش مدل سه بعدی برای اولین بار در ایران اجرا شده که شما میتوانید با صرف کمترین زمان بهترین نتیجه را از مدل های سع بعدی دریافت کنید

  • محمد باهنر